وودبال در 13 استان کشور فعال است/بررسی دقیق جامعه هدف

رییس انجمن وودبال جمهوری اسلامی ایران گفت: رشته ورزشی وودبال رشته ناشناخته ای است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،امیر حمزه توسلی در نخستین جلسه انجمن وودبال با اشاره به استفاده از اسلوب جدید در راستای پرورش و همگانی کردن بیشتر وودبال خاطرنشان کرد: وودبال، ورزشی است که شباهت بسیاری به ورزش گلف دارد. نگاه رسانه ای به این رشته ورزشی می تواند شیوه مدیریت آن را متحول سازد. در این راستا همت و همیاری رسانه های ورزشی اعم از مکتوب و تصویری جریان سازی شگرفی را موجب خواهد شد.

رییس انجمن وودبال ادامه داد: در این زمینه مذاکراتی را با سازمان پارک های شهرداری تهران انجام داده ایم و در جریان دریافت قول مساعد از آنها هستیم. علاوه بر آن مذاکرات با حوزه های مختلف آموزشی و ارگان ها نیز در حال جریان است.

توسلی عنوان کرد: این رشته، برخلاف تصور عموم، در استان های مختلف کشور در حال اجراست. 13 استان فعال در این حوزه داریم و زمین های مخصوصی که به آن اختصاص یافته است. وودبال ورزشی است که نیاز به زمین خاصی ندارد. به این دلیل که تمام وسایل آن پورتابل بوده و قابل حمل است. یعنی این رشته ورزشی را می توان حتی در زمین فوتبال هم بازی کرد و پس از آن بعد از جمع آوری دروازه ها، دوباره زمین به زمین فوتبال تبدیل شود.

در ادامه این نشست غزاله پورخاکی، عضو کارگروه رسانه انجمن وودبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مقدماتی که در جلسات گذشته مطرح شده بود گفت: در صحبت های مقدماتی، قرار بر این شد که از روش های مختلف برای پوشش رسانه ای هر چه بیشتر این ورزش استفاده شود. در کنار آن باید روش های همگانی تر شدن آن مدنظر قرار گیرد. همانطور که رییس انجمن نیز بر آن تاکید داشتند، مذاکرات در سه حوزه در حال انجام است. وی در ادامه افزود: الگوسازی در میان چهره های مختلف ورزشی و هنری و حتی اجتماعی و سیاسی، از دیگر راه هایی است که بر آن تاکید داشته ایم.

مهدی واعظی، عضو کارگروه رسانه این انجمن بیان کرد: در حوزه رسانه تصویری و برنامه های ورزشی باید دقایقی را برای پوشش این رشته ورزشی درنظر گرفت. در این خصوص باید برنامه های مستندی را از شیوه انجام این بازی در دستور کار قرار داد و حتی بسیاری از روش های آموزشی وودبال می تواند در برنامه های ورزشی به پخش برسد.

وی افزود: در ابتدا باید وودبال را به عنوان یک رشته ورزشی که تمامی اقشار از آن به راحتی می توانند استفاده کرد، در جامعه جا انداخت. یعنی به آن به عنوان یک ورزش گران نگاه نشود.

دارستانی، دیگر عضو کارگروه رسانه انجمن وودبال با اشاره به مفرح و همگانی بودن این رشته ورزشی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم وودبال را به معرض دید عموم برسانیم، نیاز به مطرح کردن آن از طریق سایت های ورزشی پربازدید است. وی بر جریان سازی در این حوزه ورزشی تاکید کرد و افزود: سایت های ورزشی زیادی در کشور وجود دارند اما سایتی می تواند موفق تر عمل کند که جریان سازی خوبی را در مسیر رسانه ای خود داشته باشد.

در ادامه این نشست توسلی، اشاره ای به برگزاری جام رسانه ها کرد و افزود: می توانیم برای یک ماه دیگر، برنامه جام رسانه ها را در دستور کار خود قرار دهیم و از تمامی فعالان حوزه رسانه در این جام استفاده کرد.

مهرداد جمشیدی، دبیر انجمن وودبال جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ضرورت آموزش وودبال خاطرنشان کرد: برای برگزاری جام رسانه ها، نیاز به مقدماتی داریم. از جمله این مقدمات می توان به آموزش صحیح اشاره کرد. وزن چوب وودبال حدود یک کیلوگرم است و یک حرکت اشتباه می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری شود.

وی افزود: می توان از APP هایی که روی گوشی های هوشمند نصب می شود، استفاده کرد. به این ترتیب که این ورزش را به صورت بازی های گوشی های همراه وارد بازار کرد.

حسین فریدن، دیگر عضو کارگروه رسانه انجمن وودبال گفت: در ابتدا باید به دنبال جامعه هدف بود. یعنی این رشته ورزشی چه گروهی از جامعه را هدف خود قرار خواهد داد. پس از آن تصمیم گیری در زمینه نحوه همگانی کردن آن می تواند بهتر صورت گیرد.

در خاتمه نخستین جلسه کارگروه رسانه انجمن وودبال جمهوری اسلامی ایران، نیاز به شعار، برندسازی، آموزش اصحاب رسانه به خصوص سرویس ورزشی خبرگزاری ها و روزنامه ها و رسانه های تصویری، تعبیه تقویم مناسبتی مخصوص وودبال، استفاده از صفحات پرمخاطب فضاهای مجازی، نیاز به استراتژی، وجود پتانسیل در شهرستان ها، استفاده از فوتوتیتر، استفاده از انیمیشن های کوتاه، تهیه فیلم کوتاه از افراد معروف و بازنشر در فضای مجازی از جمله مواردی بود که بدان اشاره شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد