هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

ایران پتانسیل انسانی بالایی در رشته گلف دارد


هری زرووس در نشست خبری فدراسیون گلف ضمن خرسندی از حضور خود در ایران افزود: این کشور دارای جوانان مستعد و علاقه مند به ورزش است و این موضوع را در طی اقامت خود در ایران کاملا مشاهده کردم.
وی تصریح کرد: برای رشد تمامی رشته های ورزشی علاوه بر پتانسیل انسانی امکانات سخت افزاری نیز مورد نیاز است و ایران در این ارتباط روز به روز پیشرفت قابل توجهی داشته است.
مربی مرکز حرفه ای گلف جهانی افزود: این مسائل ممکن است روند پیشرفت را به تاخیر اندازد اما راه آن را سد نخواهد کرد و این مسئله را می توان در رتبه بندی اخیر ایران که 4 پله ازکشوری نظیر بلغارستان در رقابت های اخیر پیشی گرفته است، مشاهده کرد.
هری زرووس نمره گلف ایران را از عددبیست، 15 عنوان کرد و گفت: با کمک هم می توان پایه گذاری پیشرفت را انجام داد و داشتن اهداف واقع گرایانه از مهم ترین اولویت ها در این راستا به شمار می رود.
وی افزود: یکی از مهم ترین کارها در توسعه گلف ارتقا دانش علمی و مهارتی مربیان است و ایران با داشتن جوانان مشتاق یادگیری، از پتانسیل قابل قبولی در این زمینه برخوردار است.
مربی بین المللی گلف تصریح کرد: امروزه می توان شکاف حاصل از دانش مربیان داخلی با آخرین اطلاعات روز دنیا را به راحتی از بین برد چراکه وسایل ارتباطی بسیاری نظیر اینترنت می تواند منابع مورد نیاز را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
وی افزود: این مهم نیست که در خارج از ایران بازی کرد یا داخل کشور، مهم ترین نکته تکنیک گلف بازان است که حتی می توان در زمین خاکی هم آن را تقویت نمود.
زرووس در پایان گفت: هدف ایجاد شرایطی است که زنان و‌ مردان، کودکان و جوانان بتوانند در این رشته به راحتی فعالیت کنند و برنامه جذب ورزشکاران به گلف باید از سنین پایه آغاز شود.

اردو آمادگی کشوری

دو تن از گلف بازان شیرازی برای اردو آمادگی کشوری انتخاب و به تهران اعزام می شوند.
خانم زهرا فروزان از تیم بانوان و آقای علی تدین از تیم آقایان در این اردو شرکت خواهند داشت ، حضور مربی بین المللی و تراز اول جهانی آقای هری زرووس در این اردو به عنوان سرمربی در جهت پیشرفت و تعلیم بازیکنان و در نهایت ملی پوشان بسیار حایز اهمیت است . این اردو از تاریخ ۲/۲۲تا ۲/۳۰ در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

نادر کرمی(دبیر هیات) ریم لقمانی (رییس هیات) - علی تدین (عضو تیم فارس) - محمدمهدی سعیدی(مربی فدراسیون) مهرداد جمشیدی(مربی فدراسیون)- زهرا فروزان (عضو تیم فارس)

اعزام به مسابقات کشوری

علی تدین و حمید آراسته دو تن از گلف بازان شیرازی به مسابقه های کشوری که در اصفهان برگزار می گردد اعزام شدند این مسابقه در روزهای 3 تا 6 اردیبهشت ماه به میزبانی هیات گلف استان اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گلف‌بازان سراسر کشور برای انجام مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان (زیر ۱۸ سال) و بزرگسالان (۱۹ تا ۳۰ سال) ۳ تا ۶ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی هیات گلف اصفهان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این مسابقات برابر مقررات و قوانین فدراسیون بین‌المللی گلف و R&A و به صورت انفرادی و استروک پلی و همچنین تیمی خواهد بود.

بدین ترتیب تیم‌های شرکت کننده صبح و عصر روز سه‌شنبه (۳ اردیبهشت ماه) اعلام آمادگی خواهند کرد و پس از پشت سر گذاشتن تمرینات، پنج‌شنبه و جمعه در ۱۸ میدان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

پس از برگزاری مسابقات و مشخص شدن نفرات برتر، اردوهای تمرینی و آماده‌سازی جهت انتخاب ملی‌پوشان برگزار خواهد شد.

علی تدین - مسابقات کشوری -زمین خاکی اصفهان

یکدوره مسابقات مینی گلف در کرمان برگزار شد


یک دوره مسابقه مینی گلف با حضور 20 شرکت کننده در بخش بانوان و آقایان زمینهای مینی گلف در پارک شورا کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف و به نقل از هیات گلف استان کرمان، سرپرست هیات گلف کرمان با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات گفت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر شرکت کنندگان با رشته ورزشی مینی گلف،قبل از برگزاری این رقابتها یک دوره آموزشی مینی گلف توسط مربیان استان به مدت 10 روز در زمین های مینی گلف پارک شورا جهت آموزش و توسعه این ورزش برگزار شد.
دامغانی سرپرست هیات گلف استان کرمان در ادامه افزود، برنامه های آموزشی جهت توسعه و پیشرفت گلف در استان کرمان آغاز شده و با حمایت مسئولین وپیگیری های همکاران در اداره کل ورزش وجوانان استان در آینده ای نزدیک شاهد رشد وپیشرفت این رشته ورزشی در سطح استان خواهیم بود.
در پایان مسابقات و در بخش بانوان خانمهازهرا سیدی،بهاره نوری وفاطمه اقبالی و مارال نظریان موفق شدند به ترتیب عناوین اول،دوم مشترک و سوم را به خود اختصاص دهند.
در بخش آقایان نیز حمیدرضا نوری اول شد ،علیرضا نوری واحسان انوشه نیز مقامهای دوم و سوم را کسب کردند.
گفتنی است نفرات برتر در دو بخش آقایان و بانوان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی کشور معرفی شدند.