هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

یکدوره کلاس مربیگری درجه 3 مینی گلف برگزار می شود



کمیته آموزش فدراسیون گلف در 2 بخش بانوان و آقایان یکدوره کلاس مربیگری درجه 3 مینی گلف جهت آموزش علاقه مندان از سراسر کشور برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،بر اساس تقویم آموزشی سال جاری یکدوره کلاس مربیگری درجه 3 مینی گلف در دو بخش آقایان و بانوان طبق شرایط لازم 31 شهریور ماه برگزار می گردد.
بر اساس این گزارش آرش پویان مهر رئیس انجمن مینی گلف آسیا و ایران،مسعود ایمن و خاطره بهمن پور مدرسین این دوره را تشکیل می دهند.

چهارمین دوره آموزش مقدماتی وودبال برگزار می‌شود


چهارمین دوره آموزش مقدماتی وودبال به میزبانی هیات گلف استان گیلان در شهر رشت اواخر هفته جاری(28 و 29 شهریور ماه) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،در راستای توسعه وجذب علاقه‌مندان در گروه‌های سنی مختلف به ورزش وودبال این دوره 2 روزه توسط آقایان محمد مهدی سعیدی مربی بین‌المللی این رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق برنامه ریزی های انجام شده،روزهای پنجشنبه و جمعه آموزش کامل تئوری قوانین و مقررات،نحوه آموزش سوئینگ(آموزش ضربات کوتاه وبلند)ودر نهایت رقابت دوستانه وودبال میان حاضرین برگزار خواهد شد.

گفتنی است با توجه به استقبال علاقه‌مندان در هیاتهای گلف سراسر کشور از وودبال،فدراسیون در راستای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی،برگزاری دوره‌های آموزشی را در اولویت برنامه های آموزشی خود قرار داده است.

سیاستمداران برخی تصمیمات مهم را در زمین‌های گلف می‌گیرند


در نشست خبری بررسی روند پیشرفت مجموعه گلف سرزمین ایرانیان که امروز به میزبانی مجموعه کارتینگ آزادی برگزار شد، در ابتدا فیل‌رایان مشاور و طراح دهکده سرزمین ایرانیان با تشریح مراحل انجام کار پس از وقفه‌ای که به وجود آمده بود، گفت:‌ فعلا یک باشگاه گلف موقت در این مجموعه ایجاد شده و به دنبال مسیری با 9 حفره برای بازی هستیم. البته در آینده یک زمین تمرین 9 حفره‌ای دیگر برای آموزش و تمرینات ایجاد خواهد شد تا به این ترتیب یک زمین 18 حفره بین‌المللی و استاندارد در مجموعه سرزمین ایرانیان ایجاد شود.
وی با اشاره به المپیکی شدن گلف و این موضوع که باید در راه آموزش گلف‌بازان جدید تلاش بیشتری شود، در این خصوص گفت: این ورزش در تمام کشورهای دنیا انجام می‌شود و می‌تواند روابط خوبی بین ملل ایجاد کند. ما نیز در مجموع به دنبال ایجاد فضای خاص هستیم تا بتواند تجربه‌‌ای جذاب برای گلف‌بازان ایرانی به وجود بیاورد.
رایان تصریح کرد: یک زمین گلف 18 حفره‌ای در صورتی که به خوبی نگه‌داری شود می‌تواند اکسیژن لازم برای 250 هزار نفر را تامین کند ضمن اینکه می‌توان موضوع حیات وحش را هم در آن لحاظ کرده و از حیواناتی مثل گوزن‌های کم‌سن و سال و سایر حیوانات منطبق با اقلیم منطقه در آن استفاده کرد. همچنین برای چمن این مجموعه یک مقدار چمن رولی را از هند وارد کرده‌ایم که می‌تواند دو تا سه هفته بدون آب دوام بیاورد.
وی در پایان گفت:‌ امیدوارم زمانی که مراحل اجرای این زمین به پایان می‌رسد شاهد یکی از بهترین‌ زمین‌های گلف آسیا در ایران باشیم.
در ادامه این نشست فرشاد شهریاری مدیر پروژه گلف سرزمین ایرانیان در خصوص مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر ورزش نیز شده است، گفت:‌ فشار اقتصادی در همه زمینه‌های کاری دیده می‌شود و حتی یکی از دلایل تعویق اجرا پروژه نیز همین است با این حال باید کاری کرد که بتوانیم با فروش ویلاهای اطراف زمین به سرمایه‌گذاری مناسبی دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: اینکه یک سری از امکانات و چشم‌اندازهای‌مان رویایی باشد شاید درست باشد اما ما می‌خواهیم با اقداماتی که انجام می‌دهیم به آن رویایی بودن برسیم. در این راه متاسفانه با اینکه مصوبات دولتی را هم داشتیم و حتی قرار شد بانک‌ها به ما وام بدهند، کمترین حمایت‌‌ از ما صورت گرفت و از همین جا اعلام می‌کنم که تمام هزینه‌ها را بخش خصوصی انجام داده است.
شهریاری تاکید کرد: از سوی فدراسیون و وزارت ورزش شاهد حمایت‌های معنوی بوده و هستیم اما از لحاظ مالی خیر و همین اندازه بدانید که بخشی از هزینه خاک‌برداری میلیاردها تومان شده است.
شهریاری در پایان گفت: متاسفانه وزارت ورزش از لحاظ امکانات از سایر وزارتخانه‌ها ضعیف‌تر است و جالب اینکه دردسرهای زیادی هم دارد. با این حال باز هم تاکید می‌کنم که از لحاظ کمک‌های اداری و معنوی همه گونه حمایت شدیم.
به گزارش فارس، کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف در ادامه این نشست با بیان اینکه فدراسیون گلف به دنبال این است تا بخش خصوصی را در ورزش کشور فعال کند و حتی این موضوع به سیاست‌‌های کلی وزارت ورزش و دولت نیز مربوط می‌شود یادآور شد: امروز احداث یک زمین گلف بیش از 30 میلیارد تومان هزینه دارد که این پشتوانه مالی با شرایط اقتصادی که داریم از توان فدراسیون و وزاتخانه خارج است.
وی ادامه داد:‌ خوشحالم که زمین گلف مجموعه سرزمین ایرانیان با تاخیر معناداری که داشت دوباره عملیات اجرایی آن آغاز شده است. همانطور که شهریاری هم اشاره کرد تحریم‌ها و شرایط اقتصادی در تمام ابعاد تاثیرگذار بوده و به ویژه در ورزش هم محسوس است که حتی می‌بینیم این مشکلات نیز در احداث پروژه هم تاثیرگذار بوده است.
سعیدی عنوان کرد: در بخش تجاری و بازرگانی فدراسیون مداخله حضوری ندارد و این موضوع کاملا مرتبط با شرکت است اما در بخش فنی، آموزش و مسابقات حضور و همکاری خواهیم داشت و به لحاظ رسالت ذاتی فدراسیون نیز نقش نظارتی هم خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه گلف ظرفیت‌هایی منحصر به فرد دارد که این ورزش را با سایر ورزش‌ها متمایز می‌کند، گفت: گلف برای تمام گروه‌های سنی طراحی شده و در فضایی کاملا دلپذیر و طبیعتی جذاب انجام می‌شود ضمن اینکه از ظرفیت دیپلماسی بالایی برخوردار است و حتی شاید برخی تصمیم‌های مهم که توسط سیاست‌مداران اتخاذ می‌شود در زمین گلف اتخاذ می‌شود. با المپیکی شدن این رشته امروزه دنیا به سمت عمومی شدن و همگانی کردن آن حرکت می‌کند تا بتواند برای المپیک جمعیت زیادی را به این ورزش نزدیک کند. همچنین در بحث ارزیابی توسعه‌یافتگی ورزش کشورها، این رشته‌ یکی از شاخص‌های اساسی توسعه به شمار می‌رود.
رئیس فدراسیون گلف در مورد مشکلات این فدراسیون گفت: کمبود زمین بزرگترین مشکل است. چرا که ما تنها یک زمین داریم که آن هم کامل نیست و طبیعتا نمی‌توانیم در چنین زمینی یک رویداد بین‌‌المللی برگزار کنیم بنابراین نیاز داریم تا از زمین استاندارد گلف برخوردار باشیم و احداث مجموعه سرزمین ایرانیان می‌تواند یک ظرفیت بزرگ را برای گلف ایران ایجاد کند. بر همین اساس خودمان را موظف می‌دانیم تا همکاری نزدیکی با این شرکت در پیشبرد اهداف‌مان داشته باشیم. البته از لحاظ مالی نقشی نداریم اما پس از احداث نقش فدراسیون پررنگ‌تر خواهد شد و امیدوارم با به پایان رسیدن این پروژه شاهد اولین زمین گلف استاندارد در تاریخ ورزش ایران باشیم.
وی افزود: ورزش گلف در حال پیشرفت است و به طور مثال ما در رده‌بندی جهانی توانستیم از رتبه آخر دنیا خود را جدا کرده و 8 پله صعود کنیم که علت آن حضور گلف‌بازان خوب و با انگیزه و برنامه هدفمند فدراسیون است. ضمن اینکه برای پوشاندن نقطه ضعف کمبود زمین استاندارد در ایران تا جایی که می‌توانیم بازیکنان‌مان را در مسابقات بین‌‌المللی اعزام می‌کنیم به طوری که در 2 سال گذشته 16 اعزام بین‌المللی داشته‌ایم.
رئیس فدراسیون گلف در خصوص مشکلات مالی فدراسیون نیز، تصریح کرد: محدودیت‌های مالی برای همه فدراسیون‌ها است و حتی ما را مجبور کرده است تا در برنامه‌های‌مان بازنگری کنیم گرچه عمده برنامه‌های عمده امسال انجام شده و از مهرماه هم اعزام‌هایمان آغاز می‌شود.
سعیدی در پایان گفت‌:‌ از لحاظ منابع مال دچار مشکل هستیم. اما این باعث رکود و توقف نشده و به نظر می‌رسد تا 10 روز آینده بخشی از نیازهای مالی ما تامین خواهد شد.

پیشرفت گلف ایران موجب حیرت کشورهای مطرح شد


سعیدی: پیشرفت گلف ایران موجب حیرت کشورهای مطرح شد/ برای المپیک برنامه داریم

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اعزام دو گلف‌باز ایران به رقابت‌‌های بهترین‌های آسیا گفت: این اعزام برای گلف ایران یک اتفاق بسیار خوب و پیش بینی ما این است که این موضوع می‌تواند به ارتقا و پیشرفت سطح کیفی گلف در ایران کمک کرده و در نهایت موجب به وجود آمدن انگیزه‌های روحی در نزد گلف‌بازان در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا که آبان ماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، شود.
وی ادامه داد: حضور در رقابت‌های بهترین‌های آسیا با توجه به اینکه زمین گلف استاندارد در ایران نداریم، می‌تواند تدارک خوبی برای ملی‌پوشان ما باشد، بنابراین لازم و ضروری است تا ورزشکاران ما از چنین فرصت‌هایی برای کسب تجربه بیشتر استفاده کنند ضمن اینکه در چنین مسابقاتی، می‌توان با رقابت با گلف‌بازان باتجربه و مطرح آسیا و جهان، به سطح خوبی در این رشته رسید.
سعیدی یادآور شد: تیم ملی گلف ایران در دور قبل که در فیجی برگزار شد به عنوان نوزدهمی آسیا رسید و در حال حاضر در تلاش هستیم تا مانند رقابت‌های قهرمانی جهان که 8 پله صعود داشتیم، در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز چند رتبه‌ای را صعود کنیم، البته رسیدن به عنوان تک رقمی در آسیا کمی دشوار است.
رئیس فدراسیون گلف تأکید کرد: قرار است در 30 کشور در المپیک 2016 شرکت کنند که برای قاره آسیا 7 کشور نخست راهی المپیک می‌شوند که ما هم سعی داریم تا برگزاری المپیک خودمان را به این سطح برسانیم.
سعیدی در مورد حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی 2014 گفت: این موضوع منوط به تصویب شورای المپیک است که البته با توجه به اینکه بحث مدال و رتبه برای کمیته مهم است بنابراین تیم‌هایی به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند که شانس مدال بیشتری داشته باشند. البته برنامه ریزی ما برای رقابت‌های المپیک 2016 برزیل است.
وی در خصوص زیرساخت‌های گلف در ایران گفت: از این لحاظ در ایران خیلی وضعیت خوبی نداریم با این حال پیشرفت گلف ایران در رقابت‌های جهانی سال گذشته باعث تعجب کشورهای مطرح و صاحب نام بود و حتی مسئولان فدراسیون جهانی که می‌دانند ما در ایران حتی یک زمین استاندارد بین‌المللی نداریم، موجب شگفتی‌شان شده بود که این نشان از هدفمندی برنامه‌های فدراسیون و عزم و تلاش گلف‌بازان ایرانی داشت.
سعیدی در پایان گفت: می‌توانیم توسط بخش خصوصی زیرساخت‌ها را افزایش دهیم که البته یکی دو مجموعه استاندارد هم در دست احداث است که می‌تواند به ظرفیت‌های فدراسیون از این لحاظ در آینده کمک کند.

دو گلف‌باز ایرانی راهی مسابقات بهترین‌های آسیا می‌شوند



به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،رقابت‌های گلف بهترین‌های آسیا برگزار و دو بازیکن برتر هر کشور از سوی فدراسیون آسیا به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند.

بر همین اساس از کشورمان دو گلف‌باز جوان یعنی ابراهیم نوری و سجاد کرم‌پور از استان‌های لرستان و خوزستان به سرپستی گودرز مولایی، رئیس کمیته فنی فدراسیون راهی این رقابت‌‌ها خواهند شد.

مسابقات امسال مهرماه به میزبانی چین برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز حسن کریمیان و ابراهیم نوری به این رقابت‌‌ها اعزام شده بودند.