هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف و رئیس انجمن وودبال کشور، نائب رئیس فدراسیون وودبال آسیا شد


کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف و رئیس انجمن وودبال کشور به سمت نائب رئیس فدراسیون وودبال آسیا برگزیده شد.
به گزارش نماینده اعزامی کشورمان از چین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون گلف ( محل برگزاری ششمین دوره مسابقات جهانی وودبال) طی مذاکرات صورت گرفته و با توجه به پیشرفت وودبال در ایران، کیکاوس سعیدی به عنوان نائب رئیس فدراسیون وودبال آسیا برگزیده شد.
بر این اساس، مقرر گردید ایران در راستای توسعه وودبال در خاورمیانه و منطقه ضمن ترغیب سایر کشورها برای پیوستن به فدراسیون جهانی و آسیایی وودبال؛ سال آینده با ترکیبی کامل در مسابقات آسیایی 2015 تایلند که درچیانگ مای برگزار می گردد شرکت نماید.
پیش از این نیز؛ فدراسیون وودبال کره جنوبی موفق شد با کسب اکثریت آراء حاضر در مجمع دوسالانه فدراسیون بین المللی وودبال، میزبان رقابت های جهانی سال 2016 شود.
در این خصوص توماس کوک، رئیس مالزیایی فدراسیون وودبال آسیا تصریح کرد: " مسابقات جهانی، آسیایی، جهانی دانشجویان و آسیایی ساحلی از جمله رویدادهای برجسته و بزرگ وودبال در دنیا هستند که همه ساله در خلال رقابت های بین المللی در کشورهای مختلف برگزار می گردند و از ایران انتظار می رود به عنوان یکی از فعالان وودبال در منطقه با حضور پررنگ در این مسابقات توان ورزشکاران خود را بیازماید تا از این ره آورد انگیزه و حس رقابت نیز در میان سایر کشورهای حاضر افزایش یابد".
وی همچنین در خصوص برگزیده شدن کیکاوس سعیدی، رئیس فدراسیون گلف و رئیس انجمن وودبال کشور به عنوان نائب رئیس فدراسیون وودبال آسیا افزود"وودبال ایران پتانسیل بالقوه زیادی دارد که در دو سال اخیر با سرعت چشمگیری رو به پیشرفت گذاشته است لذا انتصاب سعیدی می تواند از بازوان کارآمد ما در آسیا محسوب گردد بنابراین تصمیم گرفته شد که از وی در این جایگاه جهت استمرار توسعه وودبال در آسیا و خاورمیانه استفاده گردد.
وی همچنین ادامه داد: " بر اساس تحقیقاتم، سعیدی هم اکنون مدیریت فدراسیون گلف را عهده دار است و از آنجا که گلف از بی نظیرترین ورزشهای دنیاست و نیاز به افراد زبده، پرتوان و دارای انضباط کاری دارد این مزایا بایستی به وودبال هم تسری یابد. اگرچه وودبال فضایی ورزشی کاملا مجزا داشته و با بافت و پتانسیلی منحصر به فرد است. امیدوارم ایران به مانند سال گذشته بتواند این بار علی رغم شرکت نکردن در مسابقات جهانی؛ بطور کامل تر و بهتری در مسابقات آسیایی ظاهر شود".
مینگ هوئی ونگ، رئیس فدراسیون جهانی وودبال نیز اظهار داشت: "طی سفر به کشور ایران و مذاکره با معاونان ورزش حرفه ای و بانوان وزارت ورزش و جوانان ایران بر من روشن شد که وودبال می تواند جایگاه بسیار خوبی را احراز نماید و علاقه و اشتیاق مسئولان وزارت ورزش و جوانان محرک توسعه وودبال در سایر کشورها نیز خواهدبود که با توجه به ارتباطات و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ورزش آسیا و خاورمیانه به یقین انتصاب سعیدی مثمر ثمر می باشد.
کمیته ملی المپیک ایران علی رغم تمرکز بر بازی های آسیایی همواره می تواند از وودبال بویژه در مسابقات آسیایی ساحلی حمایت نماید و نشان کمیته ملی المپیک ایران در میان کشورهای عضو فدراسیون جهانی وودبال همیشه نمایان و مشهود است".

صعود 14 پله ای تیم ملی گلف ایران در مسابقات جهانی گلف ژاپن 2014


تیم ملی گلف کشور در دور چهارم و روز آخر مسابقات جهانی با ثبت امتیازات 76 و 72 و 73 به ترتیب بهرود کشت آور،حسن کریمیان و علی خزانبیگ به کار خود خاتمه دادودر رده پنجاهم گلف جهان قرار گرفت.
بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون :امروز و در روزپایانی مسابقات ،تیم ملی ایران با انجام بک بازی زیبا تحسین همگان و البته دست اندر کاران ومسئولین فدراسیون جهانی گلف را برانگیخت وبا صعود 14 پله ای نسبت به مسابقات 2012ترکیه افتخار بزرگی در تاریخ96 ساله گلف ایران آفریدند ،افتخار بی سابقه ای که تاریخ گلف ایران تا کنون به خود ندیده بود و این مهم نوید پیشرفت چشمگیر گلف در ایران میباشد.
در روز سوم مسابقات نیز گلفبازان کشور نتایج خوبی را رقم زدند و با ثبت امتیازات70و77و76 به ترتیب بهرود کشت آور،حسن کریمیان و علی خزانبیگ راه را برای صعود 14 پله ای تیم ایران هموار نمودند.
به این ترتیب ایران با پشت سر گذاردن کشورهای مالت-فیجی-روسیه-صربستان-جمهوری دمنیکن-استونی-جامائیکا-موریتوس-امارات متحده عربی-یونان-بحرین-قطر-غنا-اوکراین-السالوادور-گابون و قرقیزستان در جایگاه پنجاهم گلف جهان قرار گرفت و نسبت به مسابقات جهانی 2012 ترکیه 14 پله صعود کرد.
در این خصوص دانکن ویر؛ رئیس کمیته همگانی مرکز توسعه جهانی گلف اظهار داشت: " نمایش بازیکنان ایرانی بسیار کم نظیر بود و انتظار اینچنین امتیازاتی را نداشتم. همچنین از دیدن دو جوان لژیونر ایرانی که علی رغم سن کم بسیار پخته و منطقی بازی می کردند بسیار شگفت زده شدم. کاپیتان تیم ملی ایران نیز نسبت به مسابقات جهانی ترکیه و آرژانتین بسیار خوب ظاهر شد. از طرف خودم و مرکز توسعه جهانی گلف تبریک می گویم. R&A همچنان حامی گلف ایران خواهد بود و این پیشرفت چشمگیر از چشم ما دور نخواهند ماند".

ادوات و لوازم تولید شده وودبال در شیراز موفق به اخذ استاندارد جهانی شد

لوازم و ادوات ورزش وودبال متشکل از دروازه، چکش ضربه و توپ که با ابتکار و خلاقیت ھیئت گلف استان فارس ابداع گردیده بود طی اجلاس جهانی فدراسیون بین المللی وودبال توسط نماینده اعزامی ایران به این رویداد رونمایی گردید.




بر اساس گزارش نماینده انجمن وودبال در مسابقات و اجلاس جهانی وودبال 2014 ، لوازم تولید شده در ایران با کسب استانداردهای بین المللی فدراسیون جهانی وودبال مورد تایید قرار گرفت. از این رو مقرر گردید با ایجاد نشان فدراسیون بین المللی وودبال بر چکش ضربه، توپ و دروازه های تولید شده؛ این ادوات توسط فدراسیون جهانی خریداری و به سایر کشورهای عضو صادر گردد.
محمد مهدی سعیدی، نائب رئیس انجمن وودبال و نماینده حاضر در اجلاس جهانی گزارش داد: " ادوات تولید شده در داخل کشور از نظر فنی مورد تایید کمیته فنی انجمن و ھیئت رئیسه قرارگرفت لذا به جهت کسب اطمینان بیشتر تصمیم گرفته شد خلاقیت و ابتکار ھیئت گلف استان فارس که پیشتر دروازه های وودبال را تولید نموده بود به تایید ھیئت رئیسه فدراسیون جهانی برسد که خوشبختانه ھمانطور که پیش بینی می شد این لوازم مجوز تولید انبوه و تکثیر را از آن خود کرد".
وی افزود: " فدراسیون های مالزی، تایوان، تایلند و ژاپن از تولید کنندگان مطرح لوازم وودبال در دنیا ھستند که کشور ایران باھمت اعضای فعال خود در استان فارس توانست به جمع تولید کنندگان لوازم وودبال پیوسته و از این حیث انجمن از واردات لوازم بی نیاز گردد".

سعیدی با ابراز خرسندی از این اقدام و مهم برشمردن این حرکت در عرصه بین المللی ادامه داد: "کشور اندونزی نیز با ترکیب آلیاژی نسبتا مشابه اقدام به ساخت لوازم کرده بود که نمونه آن به لحاظ ساختاری مورد تایید قرار نگرفت و بعد از تایید لوازم با درخواست های مکرر کشورهای اوگاندا، سریلانکا، تایلند، سنگاپور و ھنگ کنگ برای خریداری و اطلاع از نحوه ساخت لوازم ایرانی مواجه شدم که این مهم نوید پیشرفت و حرکتی نو در کشور می باشد".

وی در خاتمه افزود: " امید می رود پس از اخذ هولوگرام و حک کردن نام و نشان تولیدی فدراسیون جهانی بر روی لوازم وودبال بتوانیم به جمع صادر کنندگان ادوات وودبال نیز بپیوندیم.


اریخ  ارسال:چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 08:46

کد:10037-1393


بازدید ریاست محترم فدراسیون گلف از مینی گلف های شهرداری منطقه 7

کیکاووس سعیدی ریاست محترم فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران پنج شنبه 6شهریورماه از زمین و باکس های مینی گلف شهرداری منطقه هفت شیراز بازدید بعمل آوردند .

این بازدید با همراهی رییس هیات گلف استان انجام و طی این بازدید تمامی مراحل ساخت و ساز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. طبق برنامه پیش بینی شده افتتاحیه این زمین مینی گلف در هفته ورزش و تربیت بدنی ( ابتدای آبان ماه )انجام خواهد شد.زمین مینی گلف منطقه 7 شهرداری شیراز دارای 18 میدان استاندار باکسهای مینی گلف و4 زمین آموزشی وودبال میباشد.

سعیدی اظهار امیدواری کرد که درآینده نزدیک یک دوره مسابقات مینی گلف قهرمانی کشوردراین زمین برگزار گرددواززحمات بی دریغ مهندس معصومی شهردارمحترم منطقه 7 شیراز تشکر وقدردانی نمودند