هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

هدفگذاریمان برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ است

در گفتگو با خبرگزاری ایپنا:
سعیدی: هدفگذاریمان برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ است

 
"کیکاوس سعیدی" با حضور در دفتر خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، درباره مسائل مربوط به گلف و ریزودرشت این رشته ورزشی به خبرنگاران حوزه منهای فوتبال ایپنا پاسخ داد که صحبتهای وی را در مصاحبه ایشان می خوانید:
هدفگذاریمان برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ است
سعیدی در ابتدا درباره مسابقات جهانی ترکیه اظهارداشت: در ابتدا باید بگویم گلف ما یک رشته المپیکی است و از سال ۲۰۱۶ وارد بازیهای مقدماتی المپیک برزیل خواهیم شد. این موضوع مسئولیت ما را افزایش می دهد چرا که باید همپای سایر رشته های المپیکی بتوانیم کار کنیم و به مرحله پیشرفته برسیم.
قرار بر این شده تا در المپیک ۲۰۱۶، ۳۰ کشور حضور داشته باشند؛ ۱۵ کشور اول جهان بدون ورودی وارد المپیک می شوند و ۱۵ کشور بعدی بر اساس ظرفیت قاره ها تقسیم بندی شده است که به آسیا ۷ کشور رسید.
ما هم اکنون در رتبه هفدهم در آسیا قرار داریم و سوال این است که آیا می توانیم ۱۱ پله صعود کنیم یا خیر. باید برنامه هایمان را بررسی کنیم و هدفگذاری خوبی انجام شود. رقیبان سرسختی داریم. کره جنوبی، ژاپن، مالزی، استرالیا و ... در دنیا مطرح هستند اما اگر در آسیا بتوانیم مقام بیاوریم در سطح دنیا ۷۰ درصد جلو رفته ایم اما کارمان بسیار سخت است.
۹۶ سال است فقط یک زمین گلف داریم که استاندارد هم نیست
وی ادامه داد: ورزش گلف گلخانه ای است و افراد متقاضی زیادی نداریم و مساله دیگر بحث زیرساختها ورزش گلف است. در این خصوص باید بگویم کشور مالزی 400 زمین استادندارد گلف دارد، ترکیه ۱۸۰ زمین گلف دارد و در مسابقات گذشته سی ام دنیا شد. داشته ما فقط یک زمین چمن فاقد استادنداردهای لازم است. ۹۶ سال است گلف در ایران حضور دارد اما هنوز مسئولین زمین گلف جدیدی را احداث نکرده اند و ما همچنان از همان زمینی استفاده می کنیم که در شروع احداث شده است. حدود ۳ الی ۴ هزار ورزشکار گلف باز داریم اما با این زیر ساخت نمی توان کسب سهمیه المپیک را آسان دانست. مربیان ما هم به لحاظ فنی قابلیت دارند اما به لحاظ علمی باید تجربه داشته باشند. آنها می توانند در سطح ملی نفرات را تقویت کنند اما در سطح آسیایی چندان مناسب نیستند.
در ایران برندهای بزرگ از گلف حمایت نمی کنند

ادامه مطلب ...

ایجاد دو زمین مینی گلف در شیراز/ برگزاری کلاس های آموزشی


لقمانی به مهر خبر داد:
ایجاد دو زمین مینی گلف در شیراز/ برگزاری کلاس های آموزشی
شیراز- خبرگزاری مهر: رئیس هیئت گلف استان فارس گفت: با همکاری شهرداری شیراز دو زمین مینی گلف در این شهرستان ایجاد شده تا بدین وسیله زمینه لازم برای راه اندازی مطلوب این ورزش در استان فراهم شود.

کریم لقمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه ریزیهای انجام شده و به واسطه همکاری مناسب شهرداران مناطق 5 و 7 شیراز دو زمین مینی گلف با مساحت بیش از 2هزار و 500 متر مربع در شیراز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طی هفته های آینده با حضور رئیس فدراسیون گلف ، شهردار شیراز، مسئولان استانی این دو زمین افتتاح می شود تا بدین وسیله علاقمندان بتوانند این ورزش مفرح و خانوادگی را در شهر شیراز  انجام دهند.

برگزاری کلاسهای آموزشی گلف

رئیس هیئت گلف استان فارس همچنین تصریح کرد: از دی ماه سال جاری نیز کلاس هاس آموزشی، توجیهی و مربیگری گلف برای علاقمندان به این رشته در شهر شیراز برگزار می شود.

لقمانی اضافه کرد: افراد علاقمند در شهر شیراز و سایر شهرستان های استان فارس تا پایان آذر ماه سال جاری می توانند برای شرکت در این کلاس ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین تاکید کرد: ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای استان فارس و بخش های تابعه که فاقد هیئت گلف هستند نیز در صورت تمایل می توانند نسبت به معرفی رئیس هیئت شهرستان خود  به هیئت گلف استان فارس اقدام کنند.