هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

استعدادیابی رشته گلف در میان ایرانیان خارج کشور




 رئیس فدراسیون گلف گفت: در راستای پیشرفت ورزش گلف و کسب موفقیتهای بیشتر در سطح جهانی، این فدراسیون اقدام به استعدایابی در میان ایرانیان خارج کشور به ویژه افراد مقیم اروپا کرده است.

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در همین زمینه  نیز از یکی از جوانان گلف باز 17 ساله ایرانی مقیم آلمان که در مسابقات جهانی مقام سوم را کسب کرده برای عضویت در تیم ملی گلف جوانان و حضور در مسابقات ترکیه دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: برای حضور موفق جوانان گلف باز ایران در مسابقات ترکیه تاکنون چندین اردوی تدارکاتی و دو اعزام برون مرزی به کشورهای سنگاپور و پاکستان انجام شده است.

 رئیس فدراسیون گلف تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزیها وتمرینات انجام شده امید داریم در مسابقات  جهانی گلف که امسال برگزار می شود بتوانیم جایگاه ایران را در دنیا ارتقا دهیم تا بدین وسیله فاصله با کشورهای صاحب نام در رشته  گلف کمتر شود.

رئیس فدراسیون گلف ایران مسئول توسعه وودبال در خاورمیانه

سعیدی سپس به دیدار خود با رئیس فدراسیون وودبال آسیا اشاره کرد وافزود: در این مراسم در خصوص طراحی زمینهای مسابقه ای،نحوه برگزاری بازیها و میزبانی کشورمان جهت برگزاری رقابتهای openآسیایی و خاورمیانه بحث و تبادل نظر شد.  

وی اضافه کرد:در این جلسه که دبیر کل فدراسیون جهانی وودبال نیز حضور داشت با توجه به عملکرد مطلوب و قابل تحسین بازیکنان اعزامی وودبال در نخستین حضورشان رسما مجوز تدریس و توسعه وودبال در داخل کشور به ایران اعطاء شد.

رئیس فدراسیون گلف همچنین ازمجمع جهانی وودبال یادکرد وبیان داشت: در این مجمع مسئولیت توسعه وودبال درخاورمیانه به بنده واگذار و قرار شد چنانجه ایران بتواند تعدادی از کشورهای خاورمیانه را به عضویت فدراسیون جهانی در آورد،فدراسیون وودبال خاورمیانه به مسئولیت کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف کشور تشکیل شود.

 فارس استعداد بالقوه ای در زمینه گلف دارد

سعیدی درخصوص وضعیت گلف در استان فارس نیز ابراز داشت: استان فارس  به دلیل اقلیم و جغرافیایی مناسب ظرفیت و توان بلقوه ای در زمینه گلف دارد که با توجه به علاقمندی مردم استان به این رشته به طور حتم در آینده شاهد موفقیت های گلف بازان فارس در سطح کشور خواهیم بود.

وی همچنین عنوان کرد: در زمینه تامین امکانات و تجهیزات گلف، اعزام مربی و برگزاری دوره های آموزشی نهایت همکاری با هیئت گلف فارس می شود که در همین راستا اواخرشهریور ماه یک دوره کلاس مربیگری گلف در این استان برگزار می شود.


برای توسعه هر چه بیشتر ورزش گلف در فارس همکاری خواهیم کرد.

برای توسعه هر چه بیشتر ورزش گلف در فارس همکاری خواهیم کرد.
به گزارش سامانه خبری ورزش و جوانان فارس امیر سرتیپ حشمت اله گودرزی در نشست با کیکاووس سعیدی رییس فدراسیون گلف بیان داشت : در این جلسه راهکارهای حمایت ارتش از این رشته ورزشی در فارس مطرح شد.
وی افزود: با توجه به امکانات گسترده ارتش در منطقه و علاقه مندی به توسعه رشته هایی همچون گلف از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و اعتقاد داریم ورزش بهترین راهکار برای جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی و پدیده خانمانسوز اعتیاد است .
وی ضمن تقدیر از حضور رییس فدراسیون گلف در استان فارس به جهت بازدید از امکانات این رشته ورزشی گفت: در این جلسه مقرر گردید زمین گلف در مجموعه باغ عفیف آباد و مرکز فرماندهی پشتیبانی منطقه دو احداث گردد تا علاقه مندان به این رشته ورزشی بتوانند از این امکانات استفاده نمایند .
کیکاووس سعیدی رییس فدراسیون گلف نیز با اشاره به همکاری فرمانده پشتیبانی منطقه دو ارتش با ورزش گفت : حمایت دستگاه های نظامی از ورزش فرصت مناسبی برای دست اندرکاران ورزش و جوانان فارس بوجود آورده که جای تقدیر دارد.
وی حضور پشتیبانی منطقه دو در ورزش و فعالیت در رشته های مختلف ورزشی منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد : حمایت این فرماندهی از ورزش می توانند به عنوان بازوی توانمند این مقوله در فارس قلمداد شود و امیدوارم مسوولان ورزش و جوانان فارس و شهر شیراز از این فرصت بهره لازم را ببرند.


فارس در زمینه گلف ظرفیتهای مناسبی دارد

 رئیس فدراسیون گلف گفت: فارس به دلیل شرایط و اقلیم مطلوب، ظرفیتهای مناسبی در زمینه گلف دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیکاوس سعیدی ظهر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت گلف اظهار داشت:  فارس در تمام رشته های ورزشی دارای توان ورزشی  مناسب و وزشکاران موفقی است از این رو امیدوارم در زمینه گلف نیز در فارس شاهد کشف استعدادهای  مناسب باشیم.

وی المپیکی بودن، نداشتن محدودیت سنی، هوازی بودن،افزایش سلامتی افراد را  از جمله ویژگیهای ورزش گلف دانست و افزود: با وجود تمام این ویژگیها گلف به لحاظ زیرساخت در کشور با مشکلاتی روبرو است که برای برطرف کردن آنها لازم است همکاری ارگانهای مانند شهرداری، ادارات ورزش و جوانان  با فدراسیون گلف کشور بیشتر شود.

رئیس فدراسیون گلف درادامه با تقدیراز دید مثبت شهردار شیراز نسبت به احداث زمین مینی گلف در مناطق 9 گانه شهرداری ابراز داشت:  ارسال نامه از سوی شهردار شیراز به 9 منطقه شهرداری مبنی بر حمایت و همکاری با هیئت گلف فارس به منظور ایجاد زمین مینی گلف نشان ازاستقبال مناسب مسئولان شهر شیراز به گسترش این رشته دارد.

سعیدی اضافه کرد: علاوه بر شهرداری سایر مسئولان استانی بوِیژه اداره ورزش و جوانان فارس نیز باید حمایت های لازم را از رشته گلف انجام دهند تا فارس در زمینه گلف به جایگاه مناسبی در کشور دست یابد.

وی افزود: در شریط کنونی که شهرداری شیراز زمینهای را برای ورزش مینی گلف در نظر گرفته، فدراسیون نیز تجهیزات لازم را فراهم می کند اما برای طراحی  داخلی زمین مینی گلف لازم است تا اداره ورزش وجوانان فارس هزینه های مربوطه را پرداخت نماید.

رئیس فدراسیون گلف همچنین از پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس مبنی بر قرار دادن زمین توسط این ارگان برای ورزش گلف ابراز خرسندی کردوبیان داشت: حمایت از ورزش با وجود دریافت نکردن بودجه از سازمان مربوطه نشان دهنده توانمندی یک مدیر موفق است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مجمع انتخاباتی هیئت گلف کریم لقمانی برای مدت چهار سال سکان هدایت گلف فارس را در دست گرفت.

نیاز اصلی ورزش گلف در فارس احداث زمین مناسب است

 نیاز اصلی ورزش گلف در فارس احداث زمین مناسب است که باهمکاری شهرداری شیراز بخشی از این مشکل تاکنون حل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کمانه ظهر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت گلف اظهار داشت: خوشبختانه شهردار شیراز با دید مثبتی که نسبت به ورزش گلف دارد تاکنون کمک های بسیار مناسبی را در راستای تامین زمین مینی گلف در مناطق9 گانه شهرداری انجام داده است.

وی ادامه داد: همکاری و حمایتهای انجام شده توسط شهرداری باعث نمی شود که مسئولیت  اداره ورزش وجوانان فارس  در راستای تامین زمین برای ورزش گلف کمرنگ شود.

مدیرکل ورزش وجوانان فارس تصریح کرد: در شرایط کنونی این اداره در سطح استان 524 پروژه ورزشی ناتمام دارد  که تا زمان اتمام این طرح ها فعالیت عمرانی جدید با محدودیت همراه است.

کمانه اضافه کرد: با این وجود اداره ورزش و جوانان فارس آمادگی  دارد قطعه زمینی را در مجاورت مجموعه شش هزار نفری حسینی الهاشمی و یا در مجموعه المپیک پارس به رشته گلف اختصاص دهد.

 گسترش گلف با حمایت آموزش و پرورش

وی همچنین بیان داشت: گلف ورزشی است که افراد از سنین دبستان تا کهنسالی می توانند آن را انجام دهند  ازاین رو برای گسترش بیشتر این رشته می توان ازکمک های آموزش و پرورش بهره مند شد.

مدیر کل ورزش وجوانان فارس تاکید کرد:در برخی نقاط استان فارس به دلیل اقلیم مناسب چمن مورد نیاز برای ورزش گلف به صورت طبیعی وجود  دارد و به واقع نماد این موضوع است که برای ایجاد زمین گلف حتما نیاز به ساخت و ساز نیست.

کمانه سپس اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک زیرساختهای لازم رشته گلف در استان فراهم شود و در کنار آن تعداد مربیان، ورزشکاران و داوران گلف در سطح فارس نیز افزایش یابد.