هیات گلف استان فارس
هیات گلف استان فارس

هیات گلف استان فارس

پیشرفت گلف ایران موجب حیرت کشورهای مطرح شد


سعیدی: پیشرفت گلف ایران موجب حیرت کشورهای مطرح شد/ برای المپیک برنامه داریم

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص اعزام دو گلف‌باز ایران به رقابت‌‌های بهترین‌های آسیا گفت: این اعزام برای گلف ایران یک اتفاق بسیار خوب و پیش بینی ما این است که این موضوع می‌تواند به ارتقا و پیشرفت سطح کیفی گلف در ایران کمک کرده و در نهایت موجب به وجود آمدن انگیزه‌های روحی در نزد گلف‌بازان در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا که آبان ماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، شود.
وی ادامه داد: حضور در رقابت‌های بهترین‌های آسیا با توجه به اینکه زمین گلف استاندارد در ایران نداریم، می‌تواند تدارک خوبی برای ملی‌پوشان ما باشد، بنابراین لازم و ضروری است تا ورزشکاران ما از چنین فرصت‌هایی برای کسب تجربه بیشتر استفاده کنند ضمن اینکه در چنین مسابقاتی، می‌توان با رقابت با گلف‌بازان باتجربه و مطرح آسیا و جهان، به سطح خوبی در این رشته رسید.
سعیدی یادآور شد: تیم ملی گلف ایران در دور قبل که در فیجی برگزار شد به عنوان نوزدهمی آسیا رسید و در حال حاضر در تلاش هستیم تا مانند رقابت‌های قهرمانی جهان که 8 پله صعود داشتیم، در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز چند رتبه‌ای را صعود کنیم، البته رسیدن به عنوان تک رقمی در آسیا کمی دشوار است.
رئیس فدراسیون گلف تأکید کرد: قرار است در 30 کشور در المپیک 2016 شرکت کنند که برای قاره آسیا 7 کشور نخست راهی المپیک می‌شوند که ما هم سعی داریم تا برگزاری المپیک خودمان را به این سطح برسانیم.
سعیدی در مورد حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی 2014 گفت: این موضوع منوط به تصویب شورای المپیک است که البته با توجه به اینکه بحث مدال و رتبه برای کمیته مهم است بنابراین تیم‌هایی به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند که شانس مدال بیشتری داشته باشند. البته برنامه ریزی ما برای رقابت‌های المپیک 2016 برزیل است.
وی در خصوص زیرساخت‌های گلف در ایران گفت: از این لحاظ در ایران خیلی وضعیت خوبی نداریم با این حال پیشرفت گلف ایران در رقابت‌های جهانی سال گذشته باعث تعجب کشورهای مطرح و صاحب نام بود و حتی مسئولان فدراسیون جهانی که می‌دانند ما در ایران حتی یک زمین استاندارد بین‌المللی نداریم، موجب شگفتی‌شان شده بود که این نشان از هدفمندی برنامه‌های فدراسیون و عزم و تلاش گلف‌بازان ایرانی داشت.
سعیدی در پایان گفت: می‌توانیم توسط بخش خصوصی زیرساخت‌ها را افزایش دهیم که البته یکی دو مجموعه استاندارد هم در دست احداث است که می‌تواند به ظرفیت‌های فدراسیون از این لحاظ در آینده کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد